Pitici pe creier

vineri, 1 mai 2009

Am terminat aseara de citit "Cosmetica dusmanului". Stiu ca a durat cam foarte mult pentru o carte care s-ar citi intr-o ora- doua, dar am mai avut si alte treburi. In fine...despre ea as putea spune ca este foarte imprevizibila, mult prea imprevizibila. Cand eram pe la jumate imi imaginam ca acel nene va fi omorat de Texel, dar nu a fost nimic din ce mi-am imaginat. „Cosmetica duşmanului” trateaza tema dualismului din fiecare om, yin si yangul, binele si raul, Dumnezeul si Diavolul, albul si negru. Cei ce ati citit-o stiti cu siguranta asta. Si, Da! Ma opresc aici pentru a nu dezvalui prea mult pentru cei ce nu au citit-o si au de gand sa ofaca.
Amelie Nothomb a fost scriitoarea ce mi-a deschis apetitul pentru citit.Cu „Dicţionar Robert de nume proprii”, despre care nu imi mai aduc aminte mare lucru (cred ca nu mi-a placut atat de mult pe cat credeam), „prietenia” mea cu Amelie Nothomb incepe. A urmat apoi "Metafizica tuburilor" si "Biografia foamei" ajutandu-ma sa ma atasez si mai mult de aceasta scriitoare.Infuriata pe o multime de lucruri intr-o perioada in care mi-era greu sa inteleg lumea si s-o scuz fiindca, in primul rand, eram intr-un battle cu propria-mi persoana care nu-mi lasa timp de toleranta si compasiune, „Antichrista” a fost ca un dus rece. „Uimire si Cutremur”, cartea in care Nothomb se regaseste personaj intr-o societate extrem de complexa cultural, societatea japoneza, in care a crescut, dar vizavi de care a ramas straina. Corectitudinea maniacala a japonezilor si ierarhizarea societatii o fac pe Amelie sa vada Japonia ca pe un loc in care oamenii isi mimeaza viata, in loc s-o traiasca. Din toate cartile citite, de Amelie Nothomb, cred ca cel mai mult mi-a placur "In necunostinta de cauza". Mai am de la biblioteca "Catilinarele", dar cred ca o voi citi ultima dintre cele 3 care mi-au ramas de citit. Sau...nu stiu:-?. Chiar nu stiu ce carte sa incep acum. Am de ales intre "Catilinarele", "Raportul lui Brodeck" de Philippe Claudel(pe care am inceput-o, dar am abandonat-o in favoarea unui"Idiot minunat" si "Chip strain" de Kobo Abe despre care nu am nici o idee nici de scriitor, nici despre carte. Si sa nu uit si de cartea de la Alecs ,"Mandrie si prejudecata" de Jane Austen. Deci am de ales din 4 carti:-?.

~ 0 comentarii: ~

Imagini pentru teme create de sndr. Un produs Blogger.

Popular Posts